2014. december 13., szombat

Lepénykék töki pompos feltéttel a forralt bor mellé

A szüleim utcájának végében karácsonyi vásár van. A szokásos forralt bor mellett töki pompost is árulnak.
Vendégeket várunk. Így a vendéget lepénykékkel kínáljuk ma töki pompos feltéttel, amit természetesen nem az utca végéről hozunk.




Hozzávalók:

A tésztához (két tepsire való):



  • 1 kg liszt (BL 80-as kenyérliszt)
  • 2 kk. só
  • 3 db megfőtt krumpli összetörve
  • 1/2 csomag élesztő - 2 kk. cukorral 2,5 dl langyos vízben felfuttatva
Az alapanyagokat jól összedagasztottam a kenyérsütőgépben. A tésztát kettészedtem 
Majd egy órára 40-fokos sütőbe tettem kelni.

A feltét:

20 dkg apróra vágott bacon szalonna
2-3 gerezd apróra vágott fokhagyma 1 dl olajba áztatva.
10 dkg juhtóró egy pohár tejföllel és egy kávéskanál sóval összekeverve
2 fej lila hagyma apróra vágva
20 dkg reszelt sajt

A tésztát 5 mm vastagra nyújtottam és a legnagyobb pogácsaszaggatóval kiszaggattam.
Megkentem a fokhagymás olajjal. és 170 fokos előmelegített sütőben 10 percet sütöttem.
Majd megkentem a juhtúrós tejfüllel és megszórtam az apróra vágott hagymával és szalonnával.
Végül a sajtot is rászórtam.

A sütőben még 20 percig sütöttem.

A vendégek forralt bort és szegfűszeges, fahéjas téli teát kaptak mellé.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése