2015. május 28., csütörtök

Citromkrémes-meggyes-kekszes clafoutis

A Kedves idei  születésnapi tortája 

Citromkrémes-meggyes-kekszes clafoutis (magyarul=tejpite) torta

A hozzávalók alkotórészenként és összesítve a vásárláshoz



Az első réteg clafoutis, azaz a tejpite



Egy tortaformát vékonyan kivajaztam, kiliszteztem. A meggyeket egyenletesen elszórtam.

A tojásokat habosítottam. Félúton adtam hozzá egy csipet sót, és a porcukrot két részletben, végül tovább habosítottam a tojásokat, úgy 10 percig.

Amikor a tojások habosodtak, alacsony fordulaton hozzákevertem a tejet és a tejszínt.

Utolsó lépésben a lisztre tettem a vaníliarúd belsejét, majd a lisztet lassan, kézi habverő segítségével beleforgattam a masszába.

A masszát rászedtem a tepsiben lévő meggyekre, és előmelegített, 180 C-os (hőlégkeverés nélküli) sütőben készre sütöttem kb. 30 perc alatt. kivéve a tortaformából kihűtöttem. Majd visszahelyeztem a tortaformába és ráöntöttem rá a citromkrémet, és hagytam megkötni.

Citromkrém

A lisztet csomómentesre kevertem  1 dl vízzel, hozzáadtam a fél dl citromlevet és a citrom héját. Ezt a keveréket folytonos keverés mellett sűrűre főztem. Még melegen belekevertem a kristálycukrot és 1 citrom levét, kihűtöttem.

Majd ráhelyeztem kerítésként a kekszes lap-alapot.

És ebbe öntöttem a zselatinnal zselésített meggybefőtt levét.

A lap-alap a kerítéshez

A kekeszet lereszeltem és a vajjal összegyúrtam



 Elvitelre készen



És a "lepetés" pillanatában


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése