2014. augusztus 17., vasárnap

MegLepetés = MegLepény, no MegTzatziki










Vége az aratásnak. Őrölnek a malmok. Fifi nagybátyám hozott is a Ráckevei Hajómalomról frissen őrölt lisztet. Ebből készült a család nagy +lepetésére a +lepény némi mediterrán feltéttel, no +tzatziki.








A kép egy 1961-es kiadású Csepel-sziget című könyvből való







Hozzávalók:

A tésztához (két tepsire való):







  • 1 kg liszt (BL 80-as kenyérliszt)
  • 2 kk. só
  • 2 kk. oregano
  • 3 db megfőtt krumpli összetörve
  • 1/2 csomag élesztő - 2 kk. cukorral 2,5 dl langyos vízben felfuttatva.







A tésztát összedolgoztam, majd egy órát kelni hagytam.
Majd kettészedtem, és tepsi szélességűre kinyújtottam mindkettőt. Sütőpapírral kibélelt tepsikre helyeztem, és még ebben az állapotában felkockáztam pizzavágóval.

A mediterrán feltéthez:









  • 2-2 ek. oregano-bazsalikom-fokhagyma 1-2 dl olivaolajban összekeverve
  • ParaPapriSzósz (lánykori nevén ketchup)
  • 2 fej lilahagyma apróra vágva
  • 1/2 kg félbevágott koktélparadicsom
  • 2 dl üvegnyi félbevágott olivabogyó
  • 3 zacskó apró félbevágott mozzarellasajt










A felkockázott +lepény-tésztát előbb +kentem az oregano-bazsalikom-fokhagymás olivaolajjal. Ekkor a 175 fokos sütőbe tettem 5 percre.
















Majd kivéve a sütőből a ParaPariSzósszal (leánykori nevén ketchuppal)kentem meg. 













Ezután mindegyik kockába tettem a paradicsomból, mozarella sajtból, olivabogyóból és lilahagymából















Még 25 percre beraktam a sütőbe sülni, félidőben +szórtam egy kis reszelt sajttal.


A +lepetés  +lepényt kockáira szedve tányérra helyeztem és közepébe helyeztem a tzatzikis kistányért. Ekkor vettem észre, hogy ez így egy körbe rajzolt kereszt formát ad ki. 

Hajdanán a megszegés előtt az új kenyér aljára késsel keresztet rajzoltak. 
+lepényem tésztája valójában kenyértészta, így ezzel a tálalással talán a Jóisten üzent nekem, s így megszentelődött (+szentelődött :)) a vacsoránk is.


Fotók: Anyuka

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése