2014. június 10., kedd

Keddi tojásos tönköly-noked(d)li



Pünkösdhétfővel vége a tavaszi ünnepkörnek. Keddre pedig tojásos nokedlit kívánt a család. 












Félóra alatt kész az egész.
Hozzávalók a nokedli tésztához 4 személyre:
  • 60 dkg tönköly finomliszt
  • 1 db tojás
  • 1 kk. só
  • 1 kk. szódabikarbóna
  • 3-4 dl víz (amennyit a liszt felvesz)

A rántottához:
  • 10 db tojás,
  • 1 nagy csokor petrezselyem
  • 2 evőkanál tejföl
  • só, bors érzéssel.

A hozzávalókat összekevertem, majd galuskaszaggatón szaggattam bele a forrásban levő vízbe. (Ha valaki rusztikusan szereti, az vágódeszkán késsel szaggassa.)




Amikor feljött az utolsó darab nokedli is a víz felszínére szűrőn leszűrtem és hidegvízzel jól átmostam és lecsepegtettem.
Majd egy kiolajozott serpenyőbe beleborítottam. Az alaposan összekevert rántottaalapot a jó forró nokedlire, ráöntve alaposan összekevertem és alig-alig sütöttem át, hogy a tojás ne keményedjen ki.
Uborkasalátával fogyasztottuk el.



Nyamm!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése