2014. október 22., szerda

Töltött káposzta (hús-nélkül) gabonás-variációk


A megmaradt hajdinafasírt is egyfajta gombóca lehet a töltött káposztának, de mellé más gabonákból is készíthetünk tölteléket. A másik változatra a hétvégén a rizs-köles keveréket fejlesztettem ki.







Egy bögre rizst háromszoros sós vízben megfőztem, ehhez kevertem az egy bögre alaposan megmosott kölest, sóval, borssal, paprikával, curry porral, apróra vágott hagymával ízesítettem.

Gombócokat formáztam belőlük. 
A lábos aljára hidegensajtolt napraforgóolajat öntöttem. 
Vágott savanyú káposzta réteget tettem rá. Majd a gombócokat egyenként beburkoltam a vágott savanyú káposztával (káposztalevélbe is lehet csomagolni). 
Majd 1/2 l paradicsompürét felengedtem vízzel és összekeverve ráöntöttem a töltött káposztáimra úgy, hogy elfedje a gombócokat. 
Fedő alatt főztem a köles és a káposzta megpuhulásáig. (Forrástól számítva kb. 1/2-3/4 óra). 
A családunk tejföllel, szójajoghurttal ízesíti, de már, ki-ki a maga tányérján...

(A húsos változatnál a köles helyett húst teszek a gombócba értelem szerűen.)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése