2014. december 5., péntek

Lett ebédre bab-lencse-borSólet






Nagybátyám hozott kétféle bab-lencse-borsó válogatást egy felvidéki kirándulása után.
Nagyon guszta volt, ahogy beáztattam őket főzés előtt. Ki-ki beazonosíthatja az összetevőket.







Na gondoltam, ebből fogok én sóletet készíteni vega és nem vega változatban is a hétvégére, két napra.







Hozzávalók:


  • 1/2 kg bab-csicseriborsó válogatás
  • 1/2 kg bab, lencse, sárga- és zöldborsó válogatás
  • 1/4-1/4 kg gersli
  • 5-5 db babérlevél
  • 1/4-1/4 l sűrített paradicsom
  • 1-1 nagy fej vöröshagyma
  • 3-3 gerezd fokhagyma
  • 1/2 kg füstölt hús -húsosoknak
  • 10 db főtt tojás - a vegáknak
  • só, bors, paprika, majoránna
Alaposan átmostam az egynapos áztatás után a bab-lencse-borsó válogatásokat.
Majd külön-külön fazékba téve, hozzáadtam a gerslit, a babérlevet és sót és puhulásig főztem.

Majd a hagymát összeaprítva megpirítottam, borsot, paprikát kevertem hozzá és felöntöttem a sűrített paradicsommal. Egy kevés vízzel felöntöttem és  felfőztem. Majd megfelezve a kétféle válogatással összekevertem.  

Két tepsibe megfelezve raktam a megfőtt válogatásaimból úgy, hogy középen elválasztottam őket egy kis sütőpapírral egymástól. 




A húsosba belemélyesztettem füstölt -hússzeleteket, a vegába pedig a megtisztított főtt tojásokat.

Majd az előmelegített sütőbe még egy félórát sütöttem 170 fokon.









Fotók: Anyuka

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése