2014. augusztus 22., péntek

Töltött "pakiki"


Annak a szónak, hogy paprika, semmi értelme. Pakiki*, annak már igen... - ezt mondta valamelyikünk egészen kiskorunkban - az anyukám szerint. 
S hogy a nyár utolsó heteinek is értelme legyen, a hétvégi menü így lett töltött "pakiki", húsos és vega változatban is.









Ez a húsos:

A töltelékhez és gombóchoz:

Hozzávalók: 
1/2 kg darált sertéshús
1 bögre barna rizs sós vízben előfőzve
1 fej hagyma apróra vágva
1 1/2 kk. só
1 kk. bors
2 kk. piros paprika
1 kk. curry
1 tojás
(összedolgozni)


Ez a vega:


Hozzávalók:
2 bögre szójagranulátum 15 percre sós vízbe áztatva
1 bögre barna rizs sós vízben előfőzve
1/2 bögre köles, sós vízben előfőzve
1 fej hagyma apróra vágva
1 1/2 kk. só
1 kk. bors
2 kk. piros paprika
1 kk. curry
1 tojás
(összedolgozni)


(Látványban nem túl sok a különbség a húsos és nem húsos változat között.)
A paprikákat megtöltve és melléhelyezve a gombócokat, 5 percre 170 fokos magasabb oldalú tepsiben sütőbe tettem (ettől nem estek szét a gombócok), majd 1 liter paradicsomlevet kissé felhígítottam és ezzel öntöttem fel annyira, hogy kb. elfedje a gombócokat a lé. Lefedtem alufóliával és 30 percig sütöttem tovább.


Ön tett Paradicsomöntet't a töltött "pakiki" tetejére? Ha igen, az lett egy igazi öntett :)


1 l sűrített paradicsomot felöntöttem 1 1/2 l vízzel és 3 evőkanál rizsliszttel besűrítettem. Belefőztem egy egész fej hagymát és sóval illetve Xillittel ízesítettem.

A tányérra kiszedett gombócokat és paprikát leöntöttem vele.

Van aki főtt krumplival szereti
Mi anélkül, finom friss kenyérrel szeretjük igazán.




*Voltak még ilyen hasonló szavaink a bátyámmal. Például, mint a "mákolyi" "pakadály",vagy a "pistálycukor" - apukánkat ugyanis Pistának hívják, és a családban rajtunk kívül jószerivel minden férfi Pista. Mondják is a falujukban, hogy én is Pista, te is Pista, nálunk még az isten is Pista :)



Fotók: Anyuka

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése