2015. január 7., szerda

Tönköly tésztás almás pite



A bátyám születésnapjára készült a család. Mióta világ a világ az ő "tortája" az almás pite volt. Idén egy "bio-sított" változattal leptem meg.







A tésztához:


  • 30 dkg  tönköly teljeskiörlésű liszt
  • 30 dkg finom liszt
  • 1 csomag sütőpor
  • csipet só
  • 2-3 e.k. xilit
  • 15 dkg vaj
  • 1 tojás 
  • 1-2 evőkanál bio telföl
  • 1 dl tej


A töltelékhez:


  • 2 kg jonatán alma
  • 3-4  e.k. xilit
  • 2-3 e.k. rizsszirup
  • 1 csomag vaníliás cukor
  • 1 evőkanál zsemlemorzsa
  • 1/2 kéváskanál őrölj fahéj


A tetejét bekenni: 1 tojás

A töltelékhez az almát lereszeltem, hozzáadtam a xilitet, rizsszirupot, a vaníliás cukrot és a fahéjat.

A tésztához a lisztbe morzsoltam a vajat, a sót, a cukrot és a sütőport, a tojássárgáját és a tejfölt, tejet. Jól összedolgoztam.

A sütőt előmelegítettem 170 fokra. 
Tepsibe sütőpapírt tettem, a cipót két részre osztottam és az egyiket a sütőpapír nagyságúra nyújtva ráhelyeztem a sütőpapíros tepsire. Megszórtam zsemlemorzsával és rákanalaztam a reszelt almát. 
Az almarétegre fektettem a tészta másik feléből kinyújtott tésztalapot, megszurkáltam villával és bekentem a tojással. 40 perc alatt a 170 fokos sütőben aranybarnára sütöttem. 

Tetejét megszórtam fahéjas porcukorral.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése