2016. július 29., péntek

Rizstejes palacsinta - húsosan illetve szójásan - gyöngyölve


Nagymamám laktózérzékeny. Így nagyrészt hétvégén magunknak is laktózmentesen főzök. A palacsinta tésztáját most  ráadásul rizstejjel készítettem.


Hozzávalók: 

20 db palacsinta tésztája:
  • 1 liter rizstej
  • kb. 1/2 kg liszt
  • 2 tojás
  • 2 dl szódavíz
  • 1 kk. só, 
  • 1 dl olaj 
összeturmixolva, sütés előtt egy órát hagytam állni.

A töltelék:
  • 1 kg darált hús
  • 1 fej hagyma
  • olaj, só, bors, paprika, curry 
pörköltösen elkészítve


A töltelék vegetáriánusoknak (mert hát ők is vannak a családban):
  • 3 sárgarépa lereszelve
  • 3 fehérrépa lereszelve
  • 1 fej hagyma
  • 10 dkg szójagranulátum (1/2 órára beáztatva)
  • olaj, só, bors, paprika, curry 
pörköltösen elkészítve


A palacsinta sütése után a tölteléket a levéről leszűrtem és a palacsintába csomagoltam.



A levét később laktózmentes tejföllel és kevés liszttel behabartam és tálaláskor leönttöttem vele a palacsintákat, friss oregánóval, reszelt sárgarépával, paradicsommal díszítettem.








Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése