2014. június 25., szerda

Pink színű tortaformában fahéjas barnarizs-felfújt

Családunk egy része vega és van, aki még ezt továbbfokozva makrobiotikus étrenden van. Őmiatta készült ez a mai édesség.

Ezt a receptet egy hagyományos tapadásmentes tortaformában már kipróbáltam, ám az úgy leragadt, hogy nem tudtam napokig eltávolítani az edényből a nyomát.
Az egyik „plázázás” során vettem egy pink színű szilikonos tortaformát. A leírásban letették az esküt, hogy nem fog leragadni.
Íme sütés után.
Egész jól kijött a formából….


Hozzávalók:
·         30 dkg bio barnarízs
·         1 liter szójatej (a tejivóknak, normál tej)
·         5 dkg vaj
·         csipet só
·         2-3 kk. fahéj
·         2 kk. szegfűszeg
·         5 dkg mazsola (el lehet hagyni)
·         5 tojás
·         3-4 evőkanál stevia, vagy rizsszirup (akik ehetnek cukrot, kristálycukor, vagy méz)
·         1 citrom héja
·         2-3 marék friss meggy kimagozva.

A Stevia egy Paraguay-ban és Brazília déli részén őshonos növény, édes ízéért felelős hatóanyaga a ma ismert legerősebb édesítőszer. A dél-amerikai őslakosok által Khaa Jee (Édes levél)-nek nevezett növény a köztudatba Stevia (Stevia Rebaudiana Bertoni) néven vonult be. A paraguay-i Guarani indiánok az őserdőben gyűjtött növényt évszázadok óta használták édesítésre, étvágycsillapításra, bőrbetegségek (dermatitis, eczema, seborrhoea) ellen illetve vágási sebek gyógyítására, de előszeretettel rágták a levelét pusztán édes íze miatt is.

A rizsszirup elkészítése fermentáláson alapszik, baktériumok, enzimek segítségével lebontják a rizsből származó rostokat és egészen addig főzik, míg el nem érik a kívánt állagot. Hasonlóan készül a miso is (részletek: a miso hatása). Az így elkészült szirup 50%-a oldható összetett szénhidrát, 45%-a maltóz és 3%-a glükóz. A cukor egyből bekerül a véráramba, míg a maltózt kb.: 1-1,5 órát, az összetett szénhidrátokat 3-4 órán keresztül emészti a szervezetünk. Így biztosítja szervezetünk számára a stabil, egyenletes cukor szükségletet.


Elkészítés:
Egy vastagabb aljú edényben a szójatejet tűzre tettem. Amikor már majdnem forrt, beleöntöttem az előzetesen jól megmosott  és 2 órát előáztatott barnarizst, a pici sót és a vajat. Takarékra állítottam, lefedtem, néha átkevergettem. Kb. 20-25 perc után, amikor a szójatejet a rizs felvette, levettem a tűzről, kihűtöttem.

A tojássárgákat kikevertem a  stíviával (a cukorral), hozzáadtam a citromhéjat és a kihűlt rizzsel összedolgoztam. A tojások keményre felvert habját óvatosan beledolgoztam.
Az új szilikonos pink színű tortaformámba belekanalaztam.
 A 200 fokra előremelegített sütőben 45 perc alatt pirosra sütöttem. Hagytam kihűlni.
Egész jól kijött a formából. Az apró hiányosságokat  friss meggyszemekkel tűntettem el és megszórtam steviával.  Ki-ki ízlése szerint lekvárral, vagy csokoládéöntettel  ehette.

A meggymagozásra pedig az imént találtam a neten egy módszert.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése